Znane marki coraz mniej się liczą, cena decyduje o zakupie
Jak podaje "Rz", marki własne w ujęciu wartościowym odpowiadają już za 22 proc. naszych wydatków na podstawowe produkty chemiczne i spożywcze, ilościowo zaś ich znaczenie w koszykach zakupowych jest jeszcze większe.
"Rzeczpospolita", powołując się na przygotowane dla niej dane GfK - An NIQ Company wskazuje, że jest to efekt niższych cen i ich rosnącej popularności.
"Produkty marki własnej Biedronki - Nasze Smaki - są najczęściej kupowane w kategorii dań gotowych. Podobnie jest z inną marką własną tej samej sieci - Go Vege, która jest najbardziej popularna, jeśli chodzi o roślinne zamienniki mięsa i nabiału - wymienia ją wśród kupowanych 20 proc. osób. Świetnie radzą sobie także Kraina Mięs (Biedronka) i Kraina Wędlin (Biedronka), które plasują się w pierwszej piątce, po które najczęściej sięgają polscy konsumenci, gdy mówimy o mięsie i rybach i mają po 12 oraz 17 proc. wskazań. W czołówce jest także Pikok z oferty Lidla z 8 proc. wskazań" - pisze "Rz".(PAP)
mchom/ mhr/